torsdag 2 december 2010

Packar väskan

Har genom min dotter Wilma hamnat i slalomvärlden. Från att själv bara ha ägna mig åt lagsporter och då främst fotbollen, så kan jag bara konstatera att det är en ny värld som är hur stor som helst. Nu är det dags för klubbens årliga lägerhelg i Vemdalen, där vi är 260 stycken som tillsammans kommer att ta oss nerför backarna under helgen. Många av barnen har redan stått på skidorna i år, men för mig så blir det premiär. Kan berätta för er som inte heller är insatta i sporten att det är mycket som man måste behärska inom slalom..... Själv tillhör man generationen som sladdar likt familjen i Sällskapsresan. Hoppas att det kommer att finns möjlighet för oss mammor att gå kurs tillsammans med "Durra" under helgen, för att lära oss mer hur man kantar skidorna. Nu är inte Wilma någon individualist så jag tror att i slutänden är det fotbollen som kommer att locka mest, men det är jätteroligt så länge som det varar. Nu ser vi fram emot en härlig helg i de vackra svenska fjällen.

1 kommentar:

  1. Helena Nilsson Hagberg3 december 2010 kl. 09:16

    Halloj,
    hittade hit via FB :)
    Kul med Vemdalen, själv åker vi sön-tors....kanske skönt att alla ni 260 (!!) har åkt hem då....hahahahaha.... ;)
    Ha de så härligt.
    // H

    SvaraRadera

Summa sidvisningar