söndag 28 november 2010

Adventfirande hos kollega

Har i dag varit hos min kollega, Malin, som är Sundsvalls svar på Leilas kök. Den första advent har Malin och hennes man Kjell som tradition att bjuda in nära och kära till sitt varma hem och då bjuder de på ett adventsfika som är obeskrivligt. Eftersom jag hoppas att denna duktiga pedagog kommer att fortsätta jobba hos oss på Sundsvalls Montessoriskola så vet jag inte om jag ska sprida några fler superlativ, för då finns väl risken att hon blir headhuntad av någon som behöver en händig konditor. På menyn finns bland annat alla möjliga slags cupcakes, tårtor, tryfflar, kakor, julgodisar, pajer, ost och kex som hon och hennes barn har skapat. Det är en härlig tillställning där stora och små träffas och umgås tillsammans och firar att det är advent. Sitter nu här väldigt däst och hoppas att jag får en inbjudan även nästa år. Tack Malin och Kjell för er gästvänlighet. Ni har skapat en härligt tradition.
Kram Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar