lördag 6 november 2010

Till minne av pappa

Det är nu drygt ett år sedan min älskade pappa dog efter drygt två års kamp mot cancern. Trots att vi var förberedda och visste att han inte skulle kunna besegra sjukdomen har det varit svårt att inse och acceptera verkligheten. Det har varit ett år av enorm sorg och längtan. Ibland tänker jag tanken att jag måste fråga pappa om råd när det är någonting som jag funderar över, innan jag inser att det inte är möjligt. I dag, alla helgons dag, tänder jag ett ljus till minne av dig lilla pappa. Jag önskar att du fick vara här med oss och dela vardagen och de små stunderna. Jag älskar dig och är stolt över att vara din dotter. 
/Lilltrixie

2 kommentarer:

  1. Åh vad fint skrivet! Sitter med tårar i ögonen och tänker på min pappa, det är snart 9 år sedan han dog, fast det kan ibland kännas som igår, så jag förstår dig fullt och fast. Man säger att man går igenom ett sorgeår och det stämmer, ma skall gienom alla högtider och födelsedagar, men kom ihåg att det var sjukdomen som tog honom ifrån er, men minnet kan ingen ta. Bevara minnet och kärleken i hjärtat!! Kram på dig =)

    SvaraRadera
  2. Tack kära du. Det känns bra att veta att du finns rakt över gatan. Önskar bara att jag var bättre på att ta mig tid att komma över lite oftare.
    Bamsekramar till dig från mig.

    SvaraRadera

Summa sidvisningar