tisdag 16 november 2010

Varje vecka så är det mängder av texter som jag ska förhålla mig till från mina elever. Jag vill se mig som en aktiv mottagare till deras texter. Jag är en aktiv mottagare som ger respons på texterna och dess innehåll. En guldstund på veckan är när jag får äran att läsa i mina elevers tankeböcker, där de skriver sina reflektioner om veckans arbete, deras egen arbetsinsats och andra tankar som har med dem och deras arbete att göra. Tankeboken har barnen tagit med sig hem under helgen och då har föräldrarna, mormor eller någon annan nära och kär skrivit en liten kommentar till det skrivna. Dessa texter låter jag bli att kommentera språkligt utan endast innehållet. Den här boken har blivit väldigt värdefull för alla parter och framförallt för barnen som varje vecka har flera mottagare till sina tankar och texter. Kanske vi ska döpa om den till Guldboken???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar