måndag 8 november 2010

Så var då PIM-uppgift 3 inlämnad

Lite krångligt var det allt, med både bilder, texter, bakgrundsmusik och berättarröst. Inte helt lätt att få berättarrösten och musiken att synkronisera perfekt. Är inte så van att använda ljudfiler annat än att lyssna på. Det har varit kul och lärorikt. Svåraste nöten att knäcka vara när jag skulle exportera den sedan. Filen fick max vara 12 MB, och min fil var först 179....... Vilken tur man har en datakunnig man med tillräckligt med tålamod att förklara! Synd bara att resultatet inte blev lika bra som den fil som var 179 MB. Nu återstår bara att se vad min examinator har att säga. Själv är jag i alla fall nöjd. Har redan flera idéer på hur jag skulle kunna använda den här tekniken tillsammans med eleverna. Det var väl syftet med uppgiften???

1 kommentar:

  1. Lite besviken på att jag inte fick vara berättarrösten ;)

    SvaraRadera

Summa sidvisningar