lördag 6 november 2010

Skriftliga omdömen

När barnen är lediga så får vi lärare tid att sitta ner och skriva de skriftliga bedömningarna, där varje barn ges möjlighet att se sin lärande utveckling. Många säger att bedömningar kan vara farliga, men jag vill säga att de är nödvändiga och en förutsättning för utveckling. Skolans uppdrag är viktigare än någonsin då det som krävs av kunskaper i dag inte är detsamma som krävdes i går. Man får också möjlighet till att reflektera över sin egen lärarroll och fundera om jag själv skulle vilja vara elev i min klass. Vad skulle jag tycka vara bra med att vara elev här och vad skulle jag vilja ändra på? Med tanke på vilken underbara klass jag skulle gå i så blir svaret att jag skulle gärna gå i den här klassen och jag skulle tycka om min fröken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar