tisdag 26 april 2011

Påsklov

Njuter nu av ett välförtjänt påsklov i några dagar. Det konstiga är att det är bara på loven som alla människor vill byta jobb med oss lärare. Det är då man får höra: "Ni har det bra ni lärare som är lediga så mycket". Hmmmm... Vet inte hur många gånger jag har bitit mig i tungan när har fått den kommentaren. Men jag låter alla tro att jag går hem klockan fyra på dagarna och när jag kommer hem så låter jag väskan stå i hallen tills det är dags att åka på jobbet morgonen efter. Visst har jag det bra som lärare det tycker jag också. Men INTE är det för att jag är ledig mycket, för det är jag verkligen inte. Jag har det bra för att jag varje morgon möts av mina härliga elever som är fulla av arbetsglädje och som har förväntningar på att vi tillsammans ska lära oss en massa. Jag har det bra för att jag på dagarna får vara med och se barn utvecklas och delge varandra sina erfarenheter.
Men nu ska jag njuta av att påta i trädgården några dagar och läsa lite böcker. Började påsklovet med att fira påsken tillsammans med familjen i syrrans och Elisabeths sommarstuga. Här känner man verkligen att man varvar ner då det är så lugnt och avkopplande. (Utom när man väcks klockan 5 på morgonen av lille Sigge som vill leka.....)
Ha det gott!!

Kära mamma var med och firade påsken.

Lilla Sigge.

Så här söt är han när han sover, vilket inte är ofta.....

Bilder från vår promenad.

Tänk att en gammal trädgårdskant kan vara så vacker. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar