söndag 15 januari 2012

Vem vill bli lärare????

Fick idag ett mejl från Marianne, pedagogisk samordnare på MIUN där hon bl.a placerar studenter som läser vid Lärarhögskolan, om jag kunde tänka mig att ta emot en till lärarstudent. Måste säga att antalet lärarstudenter är fantastiskt hög med tanke på att nästan ingenting bra skrivs om vare sig lärarutbildningen, läraryrket eller vad skolan gör. Som lärare blir man väldigt besviken när man läser all negativ kritik som skolan får ta emot i media. Det finns många fantastiskt duktiga lärare och många väldigt bra skolor. Jag är lärare och jag är stolt över det. Blir bara väldigt trött på att nästintill alltid behöva försvara mitt yrke. Till min eventuella lärarkandidat kommer jag att tala om vilket roligt och viktigt arbete vi har och hur fantastiskt det är att få möta alla de barn som i framtiden kommer att betyda så mycket för samhället. Jag tänker inte ursäkta min stolthet och mitt yrke. Jag hoppas att hon kommer att tycka att lärarjobbet lika roligt som jag tycker att det är och att hon kommer att trivas hos oss på Montessoriskolan. 

Ha det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar