onsdag 11 januari 2012

Skolstart

Efter ett välförtjänt och härligt jullov så har då vårterminen börjat. Känns lite konstigt att smaka på ordet vårtermin när man precis är hemkommen från en härlig helg i ett vintrigt Vemdalen. Som vanligt inför en terminsstart så innebär söndag eftermiddag och kväll planering av morgondagens lektioner, samt grovplanering av veckans händelser. Vi lärare är aldrig lediga hela helgen utan en stor del av söndagen ägnas på förberedelser, både i tankarna och praktiskt. Den ena förberedelsen syns väldigt tydligt medan den andra är mer osynlig.
Väl tillbaka i skolan så möts man av 23 underbara ungar som jag har förmånen att få dela mina dagar tillsammans med och få följa i deras kunskapsutveckling. Det är någonting speciellt med skolstarter. Helt plötsligt ringer väckarklockan på morgonen och man väcks ur ledighetssömnen. Men det ska bli skönt med rutiner igen som strukturer upp dagen. Nu ser jag fram emot en händelserik termin tillsammans med dessa underbara fyror. Jag hoppas att ni alla får vara med om så många underbara möten och stunder på er arbetsplats som jag får.
Ha det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar