fredag 18 februari 2011

Friluftsdag i bitande kyla

Vaknade i morse och tittade på termometern.... -20 grader!!! I agendan var det friluftsdag inplanerad och barnen inställda på en härlig dag i backen. När jag kom till skolan så hade temperaturen klivit upp två grader, men fortfarande under köldgränsen. Efter många SMS och telefonsamtal från föräldrar så beslutade vi till slut att köra friluftsdagen trots kylan och begav oss till backen. När jag klev ur bilen på parkeringen och började lasta ur skidorna så undrade jag om vi verkligen hade fattat rätt beslut..... Man vill ju att barnen ska få en positiv upplevelse och tycka att det är roligt att åka skidor. Det visade sig att vi hade tagit rätt beslut och barnen har haft en härlig dag trots kylan. De varvade åkningen med många fikapauser. Summa summarum så har vi haft en mysig dag i slalombacken och nu ska jag gå och packa väskan för ett besök i Sundsvalls Slalombacke i morgon. Wilma tränar och jag ska jobba i fiket, så välkommen in på en fika.
Ha det!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar