tisdag 10 juli 2012

Sommarlov



Trots regnrusk utanför fönstret så kan jag bara konstatera att det är väldigt härligt att det är sommarlov. Just nu vilar jag mig efter ett skolår som har varit väldigt intensivt. Om några veckor ska jag börja tänka på, och förbereda mig inför nästa läsår. Just nu orkar jag inte riktigt tänka på det, men jag ser fram emot det. Då börjar hjärnan gå på högtryck igen, orken kommer tillbaka och lusten väcks på nytt igen. Mycket snart kommer jag att läsa ungdomsböckerna som vi kommer att arbeta med under läsåret, fundera ut roliga konkreta övningar till att konkretisera matematiska områden, titta på roliga skrividéer, samt planera geografiuppgifter. Det blir inte idag, men snart. Läraryrket är det roligaste jobb som finns och jag har stora förhoppningar om det kommande läsåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar