lördag 4 februari 2012

Att välja

I dagens samhälle så finns det många fler valmöjligheter än vad det fanns när jag växte upp. På lilla Hemmanet, där jag är uppväxt, gick alla i Svartviks skola från ettan till sexan och där var det aldrig några diskussioner om att börja i någon annan skola. Våra föräldrar funderade nog inte så mycket på andra valmöjligheter.
I dag ser det helt annorlunda ut och många föräldrar, mig själv inräknad, står i kö till fler än en skola. Allt för att ha valmöjligheten när det är dags. Även om det är ett ganska angenämt problem så är det dock inget lätt val.
Dagligdags pumpas vi med artiklar om skolorna i Sundsvalls kommun och vi som arbetar inom skolans värld märker att det sprids en oro i många barngrupper när det diskuteras vilka som ska gå kvar i klasserna och vilka som kommer att byta till en annan skola. Nu är jag väldigt tacksam över att valmöjligheten finns och jag hoppas att vi senare med facit i handen kommer att tycka att vi valde rätt.....
Ha det!

1 kommentar:

  1. Det ordnar sig alltid och det är sällan man ångrat ett beslut man funderat över och väl tagit ställning till. Du har valt rätt tror jag men förstår att det är svårt. Huvudsaken att man inte sticker huvudet i sanden och flyr från ett problem som man istället borde ta itu med. Sånt tycker jag också att det förekommer en hel del av nuförtiden. "Funkar det inte smärtfritt, så byter vi...."

    SvaraRadera

Summa sidvisningar