fredag 11 mars 2011

Nu längtar jag efter våren

Jag har då hyllat vintern i det längsta och det har varit en härlig vinter med mycket snö och slalomåkning, men nu ger jag upp helt och vill ha soligt och friskt. Ett tecken på att jag börjar längta efter våren är att trädgårdsböcker och -tidningar börjar ligga framme lite överallt här hemma. I fönstret börjar nu Wilmas frön också att visa sig. Det kanske inte känns som så just nu, men våren kommer..... försöker jag intala mig själv! Jag vill ha vår. Jag vill ha sol, fågelkvitter och en mjuk vind. Jag vill vara ute och jobba i trädgården. Just nu känns det nästan som att jag längtar efter att få kratta gräsmattan, men det vet jag att jag ledsnar på efter 4 kvadratmeter.... Så länge får jag nöja mig med att tittar på bilder. Kom vår Kom!!!



Tyvärr verkar det som att min kära afrikas blålilja har dött i vinter så det blir till att åka till trädgårdsmästaren och köpa en ny!!
Pärlhyacinten blommar så vackert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar