lördag 29 januari 2011

Har insett att jag bor med en ekorre

Ekorren Björn
Det har varit fullspäckade veckor och helger en ganska lång period nu och det betyder att på andra sidan likhetstecknet så står det "Hus i behov av städning". Efter en härlig frukost så kände jag mig faktiskt väldigt laddad att ta itu med eländet och började så smått att jobba mig framåt. Problemet är ju bara att när jag  städar så måste jag gå igenom lådor och kartonger. MEN snacka om att det tar tid, för man måste ju öppna och gå igenom och titta på allt. Gamla kläder, fotografier, tentor, brev/vykort från elever, skolfotokataloger och lite tidningsurklipp. Hade det inte varit för att vår flytt blev stulen när vi flyttade till Malmö -94 så hade det varit betydligt fler tidningsurklipp att titta på. Men när jag börjat att reflektera över hur det kommer sig att vi har så mycket saker överallt så inser jag att det är Björn som sparar på ALLT. Själv så har jag tidigare varit väldigt sentimental när det gäller bebisgrejer, men har med tiden gett bort det mesta. Några enstaka klädesplagg och leksaker finns kvar. Funderar nu på att börja slänga lite saker utan att fråga. Jag kan slå vad om att han inte kommer att märka att de försvinner.

2 kommentarer:

  1. Nu måste jag alltså gå igenom mina gömmor...

    SvaraRadera
  2. Och det som du inte saknar efter en viss tid kommer att försvinna för alltid.......

    SvaraRadera

Summa sidvisningar