fredag 21 januari 2011

En stolt fröken



I går var det dags för kvartsfinalen i Vi i femman och många var de som satt bänkade framför radion och telefonerna för att lyssna. Kampen stod mellan Sundsvalls Montessoriskola och Heliås Njurunda. Då jag varit fröken åt Nora och Leon som representerar Sundsvalls Montessoriskola i två år så klappade mitt hjärta lite extra denna stund och jag höll mina tummar blåa. Efter en bra start och en jämn kamp så visade det sig att det var sportfrågorna som skulle avgöra den täta och hårda duellen mellan de två klasserna. Det var tyvärr Heliås som gick segrande ur striden, men för mig så kommer "mina" ungar alltid vara vinnarna. Det är en grupp helt fantastiska och underbara elever som för alltid kommer att sitta på en speciell plats i mitt hjärta.

5 kommentarer:

  1. Jag håller med, riktiga toppenungar!

    Roligt att du bloggar, en rolig läsning när man sitter i ensamheten och ammar.
    Kram Anna-Lena

    Ps. Finns det någon gång som jag och Lilleman kan komma till skolan och hälsa på? Ds.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna-Lena!
    Du är SÅÅÅ välkommen. På måndag och onsdag förmiddag, samt torsdag eftermiddag så har vi åldersblandade pass, så då skulle du kunna komma. Vi är så nyfikna och vill titta på Lilleman (och snusa lite på).

    Kram Monica

    SvaraRadera
  3. Toppen, då kommer jag torsdag eftermiddag (tandläkaren-måndag, sånglek- onsdag). Vilken tid kommer ni från lunchrasten? Vart ska jag gå in? SPÄNNANDE!
    Kram Anna-Lena & Benjamin

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. i finns nu på andra sidan, våningen ovanför 1-2. Vi går in klockan 13:00 och du är så välkommen!!!
    Kram

    SvaraRadera

Summa sidvisningar