torsdag 5 juli 2012

Ett paket till mig





Det var med snabba kliv som jag stegade mot ICA och hämtade mitt platta och avlånga paket från Adlibris. Det är sommartider och det innebär mycket tid för mig att njuta av och sluka böcker. Har fortfarande väldigt svårt att slita mig från deckarna så mycket riktigt så var det tre deckare i pocketformat som låg i paketet. Har tidigare läst de två första böckerna i Hammarbyserien av Carin Gerhardsen så nu i sommar tänkte jag läsa: Vyssanlull och Helgonet. Den tredje boken som jag beställde är: Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel. Hans Koppel är den pseudonym barnboksförfattaren Petter Lidbeck använder sig av när han skriver för vuxna. Återstår att se vad jag tycker om hans vuxenböcker. Men innan jag sätter tänderna i dessa tre deckare så ska jag först avsluta Två soldater av Roslund och Hellström. Ett författarpar som lyckas kombinera spänning med samhällskritik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar