fredag 1 juli 2011

Sommar=tid för läsning

Har börjat sommaren med att redan läsa 5 böcker. Under läsåret har jag svårt att få till tid till att verkligen njuta en längre stund med en bra bok, men detta tar jag igen nu! Att man dessutom enkelt kan låna vissa böcker via biblioteket direkt till iPaden gör ju allting SÅ mycket bättre. Somnar jag så vet min kära padda precis vilken sida jag var på ;). Måste dock läsa en "vanlig" bok då och då bara för att det är en speciell känsla med sidor i pocketboken som är lite buckliga av vattenstänk. Har i sommar hittat en ny författare som jag fastnat för, Kristina Ohlsson.
Böckerna handlar om Fredrika Bergman och hennes kollegor i Alex Rechts utredningsgrupp. Jag har sedan några år tillbaka fastnat i deckarträsket om kommer inte därifrån. Jag gillar att följa polisens arbete samtidigt som jag får ta del av huvudpersonernas privata liv.
Det här är riktiga sträckläsarböcker för min del och jag ser fram emot fler böcker.
Läser just nu vårlik av Mons Kallentoft och sedan väntar Jonas Moströms senaste deckare som i vanlig ordning utspelar sig i Sundsvall. Jag älskar sommaren!
Kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Summa sidvisningar